Serwo twardy pedał hamulca - spękany wąż

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jan_wilc
    Classic
    • 2008
    • 39

    Serwo twardy pedał hamulca - spękany wąż

    Doradźcie proszę:

    Motul Xlite 0W30 czy Xclean+S3 5W30

    Czy nie ma to znaczenia ?
    pomijam kwestię okresów używania bo zmieniać będę co 15 tys.
  • phrix
    L&K
    • 2007
    • 1000
    • Audi
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Serwo twardy pedał hamulca - spękany wąż

    Koledzy mam mały problem z O1 AGR TDI mojego Ojca. Ostatnio jechałem samochodem ojca i stwierdziłem, że raz za czas pedał hamulca twardnieje. ( klocki + szczęki są nowe)

    Sprawdzałem serwo po włączeniu zapłonu hamulec powoli opada o jakieś 1-2 cm ( w O2 opada szybko o jakieś 4-5 cm), przy dodaniu gazu opadanie jest szybsze.

    - odkryłem, że wężyk łączący zaworek z serwem jest dosyć mocno spękany i to on był przyczyna awarii. Pytanie jest następujące czy krócieć w pompie Vacum powinien być stały czy może się obracać i dopuszczalne są luzy na boki??

    EDIT
    Załączone pliki
    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

    _

    Komentarz

    • fryta1979
      Ambiente
      • 2010
      • 188

      #3
      Tez mialem ten problem :-/
      Wymienilem caly wezyk na gumowy, oryginalny jest termokurczliwy i sztywny, natomiast w tym miejscu, szczegolnie w TDi drgania sa dosc duze, co owocuje z czasem peknieciami.
      Poniewaz serwo dziala na zasadzie podcisnienia nie sadze zeby gdziekolwiek mogl byc luz bo bedzie zasysac lewe powietrze :-))))

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        fryta1979 a wężyka gumowego nie zasysa wszystko działa prawidłowo ??

        W sumie to podciśnienie tam jest niewielkie -0.8 tw. myśle, że też dam gumowy ori. kosztuje 160 PLN :shock:
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • fryta1979
          Ambiente
          • 2010
          • 188

          #5
          Nie zasysa o ile kupisz taki ze wzmocnieniem w srodku. 160 zl to jak dla mnie troche drogo. Mysle ze jak poszukasz takiego do wv ( u mojego mechanika sie znalazl akurat taki kawalek ) to wyjdzie duzo taniej i za pare lat sie nie rozleci. Trzeba tylko na srednice troche zwrocic uwage coby byla deczko mniejsza niz na obydwu kroccach, bo z tego co pamietam do servo tylko sie "wciska". Ew zacisk zastosowac :-)))

          Doram ze efekt wymiany byl taki ze jak zahamowalem "na sprawdzenie" to malo nie zpamalem nosa na kierownicy, bo pasow nie zapiolem odrazu jak wyjechalem :-))) pomyslec ze prawie servo wymienilem :-)))
          Ten wezyk to dosc czesta sprawa w skodach i w razie jakis problemow ze wspomaganiem hamulca trzeba zaczac od sprawdzenia go. Tak robota trwala 10 min i kosztowala 20 zl :-)))))))

          BTW
          Dopiero terz skleilem o co pytales :-))) ja nie milem tego problemu z luznym kroccem :-))) ale tu poczytaj bo to tez jest do zrobienia
          Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


          Pozdro

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            fryta1979 dzięki za pomoc. Wężyk dany nowy zbrojony-twardy, cena 10 PLN. Hamulce żyleta :szeroki_usmiech [/b]
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Przeczytałem ten watek z ciekawością, gdyż zauważam podobny problem - czasami hamuje jakby pulsacyjnie i z różną siłą muszę wciskać pedał.
              Patrząc od przodu silnika, gzie ten wężyk znajdę ?
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • fryta1979
                Ambiente
                • 2010
                • 188

                #8
                Phrix :-))) 150 do przodu i chwila strachu :-))) ciesze sie ze pomoglem

                [ Dodano: Sob 03 Wrz, 11 20:05 ]
                Hsurim

                Nie dysponuje zdjeciami :-) ale biorac silnik za kwadrat to 3/4 gornej krawedzi :-))) jest serwo - takie okragle cos jak, no nie wiem co, Ufo :-))) i biegnie od niego wezyk pod pokrywe silnika :-))))

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Dzięki za podpowiedź.
                  Z tego co kojarzę, to będzie po prawej stronie - koło zbiorniczka płynu hamulcowego (??)
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • fryta1979
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 188

                    #10
                    No 3/4 to po prawej :-))) o ile sie nie myle to zbiorniczek jest integralna czescia servo :-))))

                    Komentarz

                    Pracuję...